Information
Regulamin stołówki
- Szczegóły
- Nadrzędna kategoria: Nasza szkoła
- Kategoria: Stołówka
- Opublikowano: środa, 23, październik 2019 06:05
- Administrator
- Odsłony: 2538
REGULAMIN STOŁÓWKI SZKOLNEJ
przy Szkole Podstawowej nr 4 im. Mikołaja Kopernika
w Tarnobrzegu
I. PODSTAWA PRAWNA
Art.67a ust 3, 5 i 6 ustawy o systemie oświaty (Dz. U. z 2004r. Nr 256 poz. 2572 z późniejszymi zmianami) w sprawie zasad korzystania ze stołówki szkolnej i ustalenia wysokości opłat za wydawane posiłki.
II. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Stołówka szkolna jest zorganizowana w ramach realizacji zadań opiekuńczych szkoły z uwzględnieniem wspierania prawidłowego rozwoju uczniów.
- Stołówka szkolna zapewnia posiłki gotowane w formie dwudaniowego obiadu przygotowane zgodnie z zasadami zdrowego żywienia i kalkulacją kosztów.
- W stołówce i na stronie internetowej szkoły wywieszany jest jadłospis zatwierdzony przez szefową kuchni oraz intendentkę.
- Z obiadów można korzystać wyłącznie w stołówce szkolnej. Szkoła nie prowadzi sprzedaży posiłków na wynos.
- Istnieje możliwość wykupienia obiadów w wybrane dni tygodnia lub na cały miesiąc.
- Regulamin jest dostępny na stronie internetowej szkoły oraz w świetlicy szkolnej.
III. UPRAWNIENI DO KORZYSTANIA ZE STOŁÓWKI
- Ze stołówki szkolnej mogą korzystać uczniowie, nauczyciele oraz pracownicy szkoły.
- Wyżej wymienieni, zapisywani są na obiady na początku każdego roku szkolnego lub w jego trakcie z miesięcznym wyprzedzeniem.
- Każdy rodzic zapisujący dziecko na obiady zobowiązany jest do podpisania deklaracji korzystania z obiadów w stołówce szkolnej – druk dostępny jest na stronie internetowej szkoły i u kierownika świetlicy.
- Można starać się o korzystanie z bezpłatnych obiadów, które są finansowane przez MOPR. Szczegółowych informacji udziela zainteresowanym pedagog szkolny.
IV. ODPŁATNOŚĆ ZA OBIADY
- Cena jednego obiadu ustalana jest przez Dyrektora Szkoły i intendentkę w porozumieniu z organem prowadzącym.
- Cena jednego obiadu dla ucznia obejmuje koszt produktów zużytych do przygotowania posiłku – koszt wsadu do kotła. Pozostałe koszty przygotowania posiłku finansowane są z budżetu Miasta.
- Nauczyciele i pracownicy ponoszą odpłatność stanowiącą całkowity koszt utrzymania i funkcjonowania kuchni w przeliczeniu na jeden obiad.
- Informacji o odpłatności za obiady udziela kierownik świetlicy szkolnej.
- W sytuacjach wzrostu kosztu produktów w trakcie roku szkolnego dopuszcza się możliwość zmiany odpłatności, po poinformowaniu korzystających ze stołówki z miesięcznym wyprzedzeniem.
- Wpłaty za obiady należy przekazywać wyłącznie na rachunek bankowy szkoły nr konta 30 1240 2744 1111 0000 3991 5636 lub w kasie Samorządowego Centrum Usług Wspólnych. ul. Kościuszki 30, Tarnobrzeg.
- Rodzic zobowiązuje się do dokonywania wpłaty za obiady do 10 dnia każdego miesiąca za dany miesiąc.
- W treści przelewu należy wpisać: wpłata za obiady / klasa / imię i nazwisko dziecka / za miesiąc……….
- Termin dokonania płatności oznacza dzień wpływu należności na wyżej wymieniony rachunek bankowy.
- Brak wpłaty za obiady do 10 dnia miesiąca oznacza skreślenie z listy obiadowej w danym miesiącu oraz uregulowanie wpłat za posiłki, które dziecko spożyło.
- Uregulowanie zaległości i wpłaty na bieżący miesiąc powoduje przywrócenie na listę obiadową.
V. ZWROTY ZA OBIADY
- Nieobecność ucznia rodzic zobowiązany jest zgłosić w bieżącym dniu do godziny 8.30 osobiście u kierownika świetlicy lub telefonicznie pod numerem tel. (15) 8227441 ul. Wyspiańskiego 10.
- W powyższym przypadku przysługuje zwrot w postaci odliczenia w kolejnym miesiącu. (zwrot = ilość dni nieobecnych x koszt jednostkowy obiadu). Informację o wysokości odliczeń za poprzedni miesiąc będzie udzielać kierownik świetlicy.
- Nie będą odliczane nieobecności niezgłoszone lub zgłoszone po terminie.
- Rezygnacja z obiadów lub zmiana terminów korzystania z obiadów wymaga formy pisemnej. Informację o rezygnacji składamy w sekretariacie szkoły lub u kierownika świetlicy do 25 dnia miesiąca, w którym uczeń korzysta z obiadów.
VI. WYDAWANIE POSIŁKÓW
- Posiłki wydawane są w godz. 11.55 – 13.15.
- Podczas wydawania obiadów w stołówce szkolnej przebywają tylko uczniowie spożywający obiad oraz wychowawcy pełniący dyżur.
- Obiady wydawane są tylko na podstawie okazania „Karty obiadowej” wydawanej uczniom po opłaceniu obiadów przez rodziców.
- Za bezpieczeństwo uczniów korzystających ze stołówki odpowiadają nauczyciele pełniący dyżur w trakcie wydawania posiłków
- Nauczyciele organizujący wycieczkę szkolną lub wyjście z uczniami są zobowiązani zgłosić ten fakt kierownikowi, wychowawcy świetlicy szkolnej celem odpisania ucznia z obiadu bądź ustalić inna godzinę wydania posiłku.
- W dniach, w których następuje w szkole zmiana planu zajęć, wydawanie posiłków może odbywać się w innych godzinach. O zmianie godzin wydawania posiłków informuje się z wyprzedzeniem uczniów poprzez publikację na tablicy ogłoszeń oraz na szkolnej stronie internetowej.
VII. ZASADY ZACHOWANIA W STOŁÓWCE
- W stołówce szkolnej w godzinach wydawania obiadów mogą przebywać wyłącznie osoby spożywające posiłek oraz pracownicy sprawujący nad nimi opiekę.
- Uczniowie korzystający ze stołówki wchodzą do niej bez okryć wierzchnich, plecaków oraz w zmiennym obuwiu.
- Podczas spożywania posiłków obowiązują zasady bezpieczeństwa oraz kulturalnego zachowania się.
- Po spożyciu obiadu brudne naczynia, sztućce należy samodzielnie odnieść w wyznaczone miejsce.
- Należy przestrzegać poleceń wydawanych przez pracowników sprawujących dyżur.
- W przypadku nieprzestrzegania regulaminu korzystający może zostać pozbawiony prawa do korzystania z obiadów.
VIII. O wszystkich sprawach związanych z organizacją pracy stołówki szkolnej decyduje Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 4 w Tarnobrzegu.
IX. Powyższy regulamin wchodzi w życie zgodnie z zarządzeniem Dyrektora Szkoły z dniem 05 września 2019 r. do odwołania.
Jadłospis
- Szczegóły
- Nadrzędna kategoria: Nasza szkoła
- Kategoria: Stołówka
- Opublikowano: czwartek, 19, wrzesień 2019 16:38
- Marzena Pelc-Napieracz
- Odsłony: 1316
JADŁOSPIS | |
16.05.2022r. (poniedziałek) |
|
17.05.2022r. (wtorek) |
|
18.05.2022r. (środa) |
|
19.05.2022r. (czwartek) |
|
20.05.2022r. (piątek) |
|
*w nawiasach wymieniono substancje lub produkty znajdujące się w daniu mogące powodować alergię lub reakcje nietolerancji
Sporządził: Intendent i szef kuchni.